God jul fran Yangoon!

Vi ar tillbaka i Yangoon och firar jul sa gott vi kan, det vill saga nastan inte alls. Men, vi ska till Monsoon, en restaurang som ar riktigt mysig, och ata julmiddag. En julmiddag bestaende av laab verkar val bra? Jag tycker anda inte om svensk julmat med undantag for risgrynsgrot, kottbullar, rodbetssallad och mammas kottfarspaj! Far ata upp mig pa sant i sommar, jag menar, midsommarmaten ar ju exakt den samma!

Vi har haft en grym tid har i Burma, lart oss massor och fatt insikt i hur svart livet ar for befolkningen har men hur otroligt trevliga, hjalsamma och inbjudande de anda ar. Och manga vill dela med sig av sina historier. Dessa berattelser och mycket mer kommer dyka upp i bloggen i mellandagarna!

Just nu onskar jag er alla god jul!

Maste ge ett smakprov pa burmesisk skrift bara:  ၽႊငူိေ ၿငူ််သည ့နအနမ ျေါ. Jag skrev Wilda Nilsson heter jag med de tangenterna de vasterlandska bokstaverna sitter pa- vilket blir noll mening men ni ser hur vackra bokstaverna ar!

ဆတန အျုါါ ျုါနတ ုါးါး ျါုသတမါဒျဒ ျါသတမျါသမတုါျာညမ ျါုမျါာညုမတျာစဒ ါျနငတမျါစစဟ ျျသစနျ္ါ ျသးါျသစ  ျသ္နစျ္သစန ျသ္နျး ျသစ္ျ ျျိ္းေျသ္စနဟတုစဟ ္ျူနးျ္း ျသနျသစ ျျသစသ နျူးတ ုသတေျမ ျျးူ္နေ ျျသစတျေစသမ [ု္သန ုသဟတမ ဟဟတု ု္စန ုျသတ မစနဟုမနတဆ စ.

Jag ar som ett barn som leker att hon kan skriva! God jul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0