Annorlunda dag igår

Söndagen spenderades på ett minst sagt annorlunda men dock spännande och intressant sätt. Jag gjorde en intervju med en person som är i Bangkok och gör något bra. Ni får veta mer om det när den publiceras! Annars slutar det väl med att någon rippar mina idéer? Stort tack till tipsaren D hur som helst!

Dessutom hade jag fördelen att få träffa en person som arbetar på SIDA här i Bangkok och som gav väldigt bra råd inför de kommande studierna! Förutom det dök även andra personer som arbetar med bistånd upp vilket ledde till intressanta samtal, tyvärr alltför korta men ändå.

Hemma önskar jag mig någon form av diskussionsforum där man träffas och diskuterar olika ämnen. Kanske ett ämne per vecka som man vet innan och kan läsa lite om? Då lär man sig nya saker och får chans till mer givande diskussioner med människor som också vill gå på djupet i olika ämnen. Finns redan sådana grupper på universiteten hemma? Nån som är pepp? Sedan kunde man bjuda in representanter för olika, ja, organisationer, religioner, rörelser och så vidare för att få höra deras vinkel på ett visst ämne.

Vi avslutade kvällen på en trevlig restaurang vi fick tips om! Mer om det snart =)

You want VIP bus? Helst inte säger jag och är glad jag inte satt i den galna bussen som drog förbi oss nyss...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0