Brunch

Vi tog en sovmorgon idag och har precis ätit thaibrunch till frulle. Det vill säga en gigantisk Pad Thai på vårt GH. Vi ska kolla in ett nytt fik strax eftersom vi har plugg att ta i tu med. Hemtentaveckan är igång igen! Denna gång har vi lite längre tid på oss vilket är bra då vi förväntas skriva ca 20 sidor. Jag tror dock vi har koll på det mesta så det ska nog gå bra den här gången också!

Igår var vi på templet igen och var med på monk chat. Det hela går ut på att engelsktalande (vilket då blir lika med turister) sitter och pratar med munkarna. Man ställer frågor, diskuterar och de ställer massa motfrågor. Missförstånd, skratt och en ökad förståelse för deras sätt att leva blev utkomsten. Jag vill gärna gå igen snart, kom såklart på ännu fler frågor när vi gick. Det munkarna "får ut" är främst praktisk träning i engelska. Det är ett väldigt bra initiativ! 

Därefter åt vi ett litet mellanmål på en restaurang jag skriver ett tipsinlägg om sen. Lite filmtittande på rummet hanns med innan vi åt middag på DADA Café. Chris smothie såg precis ut som bea! Fasen att jag inte hade kameran! 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0