En månad till julafton

24 november är det idag och således en månad exakt till Julafton. Årets version kommer bli annorlunda eftersom jag och Christopher kommer vara i Burma. Tur att familjen kommer ned den 26 så vi hinner vara tillsammans också. Dessutom är det andra året i rad julen firas i Asien. Och året dessförinnan var jag på Tobago. Hmmm. Kanske att jag kör på vit jul nästa år?

Julklappshetsen tycks ha dragit igång i bloggvärlden och det ena "inspirationscollaget" efter det andra publicerars. Foki vill köpa en fånig mössa till sin far, Blondinbella hetsar över Xboxar och "märkesgrejer" till sin webshop och de flesta andra radar upp dyra önskepresenter i långa rader. 

Jag la också upp en önskelista. Något annorlunda helt klart! Dessutom skrev jag till de stora bloggarna med förslaget att www.presentermotfattigdom.se kanske är vettigare än nya mobiltelefoner? Tror ni jag fått någon respons? Tyvärr inte... Jag som skrev ett "välkomstinlägg" till Isabella.

Det tycks bara vara i min värld det är självklart för någon med den påverkansförmågan att betona något annat än prylar till sig själv. Inte undra på att aktivister blir bittra, hehe. Jag tycker Isabella är relativt vettig ibland sett ur perspektivet att hon är en bra förebild för unga tjejer. Jämför man med resten av den så kallade bloggeliten är hon ett geni. Jaja. Nog om det!

Arga insändare till lokaltidningar kanske skulle fungera bättre för att få ut mina åsikter? Hmmm...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0