Himalaya, Nepal

Vackert, magnifikt, fantastiskt... jag kan inte finna riktigt bra ord ens för att beskriva Himalaya, bergskedjan i Nepal. Att vandra här är något alla vandringsintresserade bör gjort någon gång i livet. Du kan välja mellan en eller flerdagsturer, 3 veckor långa strapatser, eller så kan du bestiga Everest.

Jag och Christopher gick Ghorepani- Ghandruk circuit som är kort, bara 4-6 dagar beroende på hur mycket du gillar att stressa på världens tak. Det var en fantastisk upplevelse och jag önskar vi hade haft tid att vandra en längre sträcka. En liten men viktig detalj är risken att få höjdsjuka. Ska du vandra måste du läsa på om det. Den kan drabba en redan vid lägre höjder än man tror!

Vill du besöka Annapurna range gör du det från Pokhara och mer info hittar du i min guide. Som ni kanske märkt har jag börjat lägga upp länkar till vänster till mina reseguider. Läs gärna och fråga sålklart om du undrar något mer. Vet ni, jag blev så glad när en läsare berättade att hon skrivit ut mina guider och tagit med på resan. Sånt betyder så mycket =)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0