Med ett leende

Jag hänger på Ubuntu och ska se om jag kan motivera mig själv att börja med nästa uppgift. Det är en analys och jämförelse av 3 artiklar kring ekonomi och handel på olika platser i världen. Kan jag motivera mig själv? Ska testa med en kaffe och lite film först. Har galet ont i huvudet och hade det igårkväll med. Allvarlig vätskebrist och kraftigt avgasintag igår kanske är orsaken? Tur att jag pimplar vatten som en galning nu då.

Jag som har turen att kunna dricka hur mycket vatten jag vill. Läs mer vad WHO säger om vattenbristen på många platser i världen här.

Tänk om vi kunde skapa lite medvetenhet kring orättvisorna? Jag har under de senaste dagarna försökt kommentera hos de stora bloggarna om videotävlingen Hunger Bytes som World Food Programme (en del av FN) anordnar, men tyvärr verkar samtliga tycka att dagens outfit är viktigare. Jag vet inte vad du tycker men för mig är motarbetandet av svält, terror, likgiltighet, kvinnoförtryck och miljöförstöring bra mycket viktigare än vem HM designar nästa kollektion med. Egentligen är jag nog bara avundsjuk. Jag är avundsjuk för att de stora bloggarna har en sådan möjlighet att påverka. En möjlighet jag inte har... och nej, jag vill inte påverka folks val av handväska.

Nu menar jag inte att man ska sluta shoppa, alltid gå istället för att ta bilen och försöka bli en "hardcore aktivist" för det. Det kommer inte funka tror jag. Men om alla blev lite mer medvetna, om alla försökte bara litegrann så skulle världen bli så mycket bättre- som sagt tillsammans kan vi rädda världen!

Fast med leenden och skratt- inte genom domedagspredikan à la 2012.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0