Royal Chitwan National Park, Nepal

Jag kickar igång ytterligare en tipskategori, nämligen Tips- Nepal.

Nära den indiska gränsen i mitten av Nepal hittar du Royal Chitwan National Park. I området finns den indiska noshörningen, sloth bear, olika hjortar, alligatorer, påfåglar och många andra djur. Du kan utforska området på olika sätt: till fots, i kanot, med jeep och så min favorit- på elefantryggen. Genom att rida på elefant kommer du väldigt nära djuren. Bilden nedan, på en noshörningshona med fjolårskalv, tog jag med en helt vanlig digitalkamera med knappt någon zoom. Inga teleobjektiv här inte.

Du hittar mer information om nationalparken och hur du genomför ditt besök i min guide här.

Vill du veta mer om Världsnaturfondens arbete med utplantering av noshörningar från Chitwan klickar du här.

Ännu mer info om noshörningen finns här


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0