Visumet forlangt

Irriterande nog har immigration office har i Bangkok flyttat. Fran att ha legat i Silom suernara oss tyckte myndigheterna att en lokal nastan vid gamla flygplatsen var battre! Ojoj. Det tog oss 35 baht i BTS avgift till andhallplatsen Mo Chit och sedan 100 baht i taxi bara att komma dit.

Pa plats gick det hur som helst ratt kvickt. Pa en timme fick vi paper att fylla i, fyllde i, koierade 'instampeln' som vi missat (hade kopierat fotosidan, visat och dearturecard men alltid missar man natt, stampeln satt bakom departurecard), lamnat in allt, betalat 1900 baht och fatt 30 nya dagar! Woho pa det.

Akte hem igen och hamtade pluggutrustningen. Chris at pa marknaden men jag drog till Khao San. Klarar inte riktigt att plugga hemma just nu och skumt nog funkade israelihaket battre. Tur att jag ar ett sant MVG barn eller hur? Ar sa gott som klar med onsdagens inlamning. Med tabeller, analys och diskussion vager jag just nu in pa 20 sidor, bra mig.

Ar hungrig igen men kan inte valja vad jag ska ata... kanske en spenat/ fetaostpirog? Sen en liten promenad till veggo fiket ethos tror jag for lite jobb med datorn dar wifi funkar!

Hors snart!

Kommentarer
Postat av: Ida

Fasen vad kul att läsa på distans i Bangkok, hoppas du får massor med roliga erfarenheter! :)

Jag funderar på att ha en liten frågestund angående min utbildning och volontärgrejer lite senare för jag märkte nu att min blogg fick så bra respons och många var frågsugna. men jag kan berätta lite kort, jag läser ju Foks på Umeå Universitet, och det handlar mycket om krig och konflikter, konfliktlösningsmetoder, modernitet i konflikt, utveckling och fattigdom men också nu i B-kursen har vi läst folkrätt och intervention ur mänskliga rättigheters syn på det hela. Mycket kul och intressant tycker jag då! :)

2009-11-13 @ 12:40:35
URL: http://idalundin.blogg.se/
Postat av: Wilda

Yep! Jag har svarat på din sida!

2009-11-14 @ 09:28:55
URL: http://wilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0