Bangkok, demonstrationer och äntligen hemma

Vi kom fram till Bangkok (Mo Chit- busshållplatsen) tidigt tidigt i morse. Nog för att jag talat mig varm om mitt tuk tuk hat men idag kom de till användning. Två gigantiska ryggsäckar, två mindre, och en CYKEL. Yep. Då funkar inte taxi utan det fick bli tuk tuk. Detta med cykelhållare är inget man tror på här men tuk tuksen kan fälla ut bakänden och där fick cykeln stå.

Som tur är hade vi redan fixat den gamla lägenheten så vi åkte dit direkt.
Skönt att slippa vandra runt på Khao San Road och leta boende. Vi bor vid Chit Lom (Luang Suan Road, soi 2) som sagt. Kändes som att komma hem! Nu är jag så glad och vill bo i mitt älskade Bangkok för alltid typ. Men, familjen, ta det lugnt- vi kommer hem =)

Vi tog en promenad direkt för att se vad rödskjortorna hade för sig.
Vi bor äldigt nära Central World och Siam, och dessutom ännu närmre Ratchadamri BTS Station där det igår samlades 20 000 personer. Stämningen vid Central World var dock mycket god. Lite dagen efter festival ungefär. Avslaget, sophögar överallt. Alla var dock vänliga, glada och poserade glatt på bilder. En tupplur senare och vi har
dragit till Silom. Vårt favoritcafé Ubuntu har bytt lokal, den nya ligger typ mitt emot den gamla. Personalen kände igen oss, hehe. Inte riktigt lika bra för plugg längre dock. Tusan. Måste hitta ett nytt favoritcafé tror jag.


Foto: Wilda Nilsson

Planen nu är att dra oss mot Democracy Monument för att plåta lite mer. Med lite tur ser ni mina pics i Metro, fast man vet aldrig. De tar egentligen bilder från de stora bildbyråerna... Håll tummarna! Just det. Oroa er inte för oss, vi har rätt bra koll på stan och pyser om det blir för hetsigt. =)


Foto: Wilda Nilsson

Moppedemonstrant nedanför BTS Ratchadamri vid kl 7 imorse lokal tid.


Kommentarer
Postat av: mamma

Var försiktiga.......vi vill verkligen få hem er nu

Kram

2010-04-07 @ 19:34:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0