Can, Canske och Cannot!

Henrik och Kicki har en sjukt rolig kategori på deras blogg som ni bara måste kolla in. Den heter Can, Canske och Cannot och tar upp saker man kan, kanske och absolut inte kan göra i Thailand/Bangkok. Så min humor! Nu måste jag härmas och skriva upp mina tre C:n.

Can
Bleka bröstvårtorna. Och andra delar av kroppen. I Bangkok är det hett att vara vit och på Platinum Plaza köper du billigt bröstvårtsblekmedel!

Canske
Gå i tofflor och pyjamas utomhus. Det funkar ibland. Om du är thai och ska ned till din lokala 7eleven men redan hoppat i pyjamasen är det bara att springa ned. Nu snackar vi riktiga pyjamaser med byxor och jacka i ett kit, inte mjukisbyxxor och tischa. Det funkar även om du måste åka moppe och din lokala 7eleven ligger mitt mellan klubbarna på RCA...

Mjukistofflor med stora djur på går att kombinera med vardagsoutfit på BTS:en liksom på den lokala markanden. Verkar dock bara funka för thaitjejer.

Cannot (skriks ut med så mycket "gnällig" thaidialekt du kan få ihop)
Gå i flip flop, linne eller shorts på Sirocco. Du kommer inte in och det tycker jag är bra. Orka jobbiga amerikanare i "tubinglinnen" (ni vet vad jag menar, na?) som flört/skämtar med servitrisen. Dessa var våra bordsgrannar på Nest... suck. CANNOT!


Foto: Wilda Nilsson

Bjuder på ett bonus "Can": Klippa håret på mobila salonger är ett "caaaaaaaan" för rödskjortorna!


Kommentarer
Postat av: Pladd3r - Musik&Foto.

Nu är finalisterna uttagna och du är en av dem! ;)

Gå in här för att komma vidare till röstningen.



http://pladdermf.blogg.se/2010/april/manadens-blogg-finalister-rosta.html

2010-04-23 @ 15:59:22
Postat av: ellen ~

sv : tack så mkt :D



haha älskar dina uppdateringar från bkk (a) längtar tills jag själv kan få åka .. ><

2010-04-23 @ 15:59:48
URL: http://nobodybutme.webblogg.se/
Postat av: mamma

Mjukistofflor och vardagsoutfit. Har du provat????

Kram

2010-04-23 @ 18:53:23
Postat av: Henrik

Tre intressanta Cn!

Bleka bröstvårtorna verkar konstigt... men kör!

Pyjamas utomhus ser skönt ut, på gränsen till Can?

Har själv varit fel klädd på Sirocco, bara att vända.

2010-04-24 @ 07:27:11
URL: http://loggarut.blogspot.com/
Postat av: Magdalena

Det är verkligen min humor med!!

Det där med att folk går i pyjamas ser man i stort sätt varje dag...igår köpte jag även pyjamasshorts och min kille tyckte att även jag kunde gå ut med det!! Men nä, det är nog inte riktigt min stil...men canske =P

2010-04-24 @ 10:12:52
URL: http://blixten87.blogspot.com
Postat av: Stina

Härligt, satt och funderade på om jag också skulle gör detta....

Men seriöst, blek bröstvårtorna? Jösses!

2010-04-24 @ 13:39:31
URL: http://www.swethaiparadise.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0