Coffey Alley: Tillbaka till pluggvardagen i Bangkok

Vi är tillbaka i Bangkok som sagt och det är dags att bita tag i "vardagslivet" igen. I Mae Sot blev det en "pluggpaus" eftersom vi gjort grejer i förväg. Då kunde vi helt fokusera på demokratirörelsen och de olika organisationerna som jobbar för att befria Burma.

Nu är det dock business as usual igen. Vi sitter på Coffey Alley in the Garden på Sukhumvit soi 16. Det är schysst ställe detta. Gratis wifi och el. Kaffet är nice (75 baht är lite väl saftigt iofs men med tanke på fritt internet och att vi sitter länge så...) och stället är lugnt.

Kursen "Hållbar utveckling" har börjat och vi ska bland annat analysera vår egen vardag ur miljösynpunkt. Intressant! Sedan är det ett antal hundra sidor att läsa som vanligt i kursen. Men det ska vi nog klara! Sedan blir det en fet analysuppgift innan kursen är klar. Då kommer den del jag längtat mest efter- B uppsatsen! Just nu lutar det åt att skriva om Nepal eller Burma =)





Vad gör ni idag? Pluggar? Jobbar?

Kommentarer
Postat av: Christine

Jag sitter i sängen och läser bloggar och pratar franmska verb på skype, haha. Men ska väl snart ta tag i dagen :-)



Jo miffona finns överallt. De tar över cyberspace! ;-) Nej men man får nog bara försöka skratta åt hur töntiga och okunniga de är.



Jag gillar Frida Farhman, men Kling... nja inte riktigt någon jag ser upp till och tycker har en egen stil. Men hon är säkert jätteduktig på det hon gör!

2010-04-08 @ 11:46:18
URL: http://christineiparis.blogg.se/
Postat av: mamma

Jobbat, men förkylningen lurar i bakgrunden.

Kram

2010-04-08 @ 18:19:54
Postat av: Josefin

Jag var duktig och sökte en massa hållbar-utvecklingskurser igår! Låter som en bra kurs ni läser :) Jag blir riktigt taggad, gött! Ta hand om er!

2010-04-08 @ 20:04:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0