Demonstrationerna vid Silom

Nyheter om explosionerna i Silom har kablats välden runt och några kanske är oroliga för oss. Det är ingen fara, vi var inte i närheten och vi håller oss därifrån.

Hur svårt det än är för er som inte är i Bangkok så är det faktiskt rätt lugnt i Bangkok förutom precis på de gator där demonstranterna håller hus. Således finns gott om plats för oss att röra oss på utan att stöta på rödskjortor/ gulskjortor/ regnbågsskjotor (multicolored). Situationen kompliceras alltmer när de som är trötta på de röda (och gula) klär sig allmänt färgglatt för att protestera mot protesterna. Typ.

Jag ger upp försöken att klargöra situationen helt enkelt. Info finns på Bangkok Post men vi undviker att gå på gatorna där demonstranterna är och ser dem "utifrån" när vi passerar Chit Lom korsningen. Här kommer en bild därifrån som jag tog igår:



Jag udnrar om militären kommer använda sig av sitt överljudsvapen (Sonic Weapon)? Det kommer i och för sig drabba andra än demonstranterna men... jag är inte så insatt i det hela men jag tror jag fick ett av dem på bild. Om det är nått annat på bilden får ni gärna förklara...

Sedan känns det inte som en demokratisk lösning men nu har det ju framkommit att de röda faktiskt snodde vapen från armén och skjöt mot soldater den 10 april (enligt Bangkok Post som är rätt gul i och försig...)


Foto: Wilda Nilsson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0