Enkla luncher, lyxiga kvällar

Vi är ju inne på slutspurten i Bangkok och ägnar varje kväll åt grymma barer och restauranger. Men luncherna håller vi enkla och billiga- men sjukt goda! Vår lokala marknad gör oss aldrig besvikna. 30 baht för ris och två "rätter". Det finns alltid massor att välja på från buffén. Stans godaste fruktshake (25 b för passionsfrukt) är ett givet tillbehör.


Foto: Wilda Nilsson

Igår kväll käkade vi på Bourbon Street på soi 22. Taco/ amerikanskt creole/ någonting buffé. Gott! Som vanligt tycker jag nästan aldrig den västerländska maten håller måttet här men detta var okej. Det perfekta stället att släppa lös en backpacker som just gått klart Annapurna trekken. Ni som rest i Nepal vet precis vad jag menar =) Eller någon som tågluffat i Indien i ett par månader, hehe.

Foto: Wilda Nilsson (käk på Bourbon Street)

Men kvällarna i veckan har varit oslagbara i barväg. Stockholm kan inte mäta sig med Bangkok på något sätt. särskilt inte när drinkarna på de finaste ställena inte ens kostar en hundring. Long Table har grymma drinkar men för vin gör man rätt i att gå till V9. Det gjorde vi härom dagen. Vinprovning blev det. Som sagt, massor av tipsinlägg om barer kommer komma när jag kommit hem. Nu är det fullt upp med att testa alla vi inte hunnit med tidigare och återbesöka favoriterna! Ikväll står Nest på schemat, imorn Sirocco. Vertigo, threesixty mfl till helgen.

Bangkok City of Life- det är turistsloganen här men oj så väl den passar in!


Foto: Wilda Nilsson (Entrén till V9 i Sofitel Hotel)

Hur spenderar du veckan?


Kommentarer
Postat av: kaela

Åh, jag älskar Bangkok :)

Jag spenderar veckan med min älskade historiabok, mitt underbara arbete i engelskan och den fantastiska naturkunskapen... Jag vill också resa!

2010-04-21 @ 15:32:20
URL: http://kaelas.blogg.se/
Postat av: Sofie

Vad kul läsning du bjuder på :D

Jag efterfrågar gärna en recension på Sirocco, Vertigo och Threesixty, för någon av dem har jag i planerna att besöka nästa vinter :)

Har du behövt boka bord på dem?

/S

2010-04-21 @ 17:15:22
Postat av: ellen ~

jag älskar din blogg :D läser den dagligen,

jag mejlade dig lite frågor om distansplugg tidigare. tack för svaren btw!

jag undrar också var i bkk du bor , vilket typ av boende och vad det kostar? tacksam för svar

ta hand om dig och njut av den sista tiden!

2010-04-21 @ 17:38:47
URL: http://nobodybutme.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0