Gym i Bangkok, läsarfråga

Tränar du på True Fitness? Har du nån erfarenhet av gym i bkk? Hade vart kul att veta lite mer om priser/standrad osv

Jag tränar inte på gym i Bangkok eftersom jag inte vill lägga pengar/ inte har tid/ samt att jag flyttat mellan Chiang Mai och Bangkok hela tiden. Däremot finns det ett antal bra gym här, fast många av dem kostar såklart en hel del... Just priser har jag dålig koll på men läs nedan, främst tipset längst ned!

California Wow Xperience
är en kedja som bland annat finns i Bangkok och Chiang Mai (bland annat i Airport Plaza shoppingcentrumet). I Bangkok har jag själv sett gymmet i Paragon (shoppingcentrum vid Siam Square) samt vid Phrom Pong men det finns på fler ställen. Lite väl amerikanskt i min smak då. Skrikigt och dessutom står ofta löpbanden så att folk på gatan kan titta in på en när man springer. Även så i Paragon. I- landsproblem ja visst men jag vill inte ha det så. Hehe. I Paragon finns en tjejavdelning på gymmet. Läs mer: http://www.californiawowx.com

True Fitness i Exchange Tower vid Asoke BTS däremot är grymt! Tror det finns högt uppe i Zen på Central World också. Det är flera våningar högt och har till och med en hot yoga sal har jag hört. Min bloggkompis Linda tränade där innan hon lämnade Bangkok och sa att det var grymt. Dock är det dyrt. Cafét har grymma sallader och annan "hälsomat" plus gratis wifi. Jag hade valt att träna här. Läs mer: http://www.truefitness.co.th/

Sedan finns det utomhusgym i Lumphini Park vilket är mycket billigare. Det finns till och med maskiner utposterade längs en slinga och dessa är helt gratis att använda!

Flera lägenhetskomplex och hotell har också egna gym med ett par maskiner. Jag tror www.bangkokinfo.se har en lista över sådana.

Värt att tänka på: i Thailand prutar man på gymkortet! Och pruta rejält =) Tackar du nej blir du uppringd med bättre erbjudanden varje dag berättade en vän som tillslut föll för California Wow i Chiang Mai.

På bilderna ser ni delar av stora Lumphini Park. Perfekt för träning vare sig du kör på utegymmet, joggar, övar thai chi, yoga, dans, cyklar eller trampar paddelbåt som ser ut som en svan. Missa inte att spana efter de gigantiska varanerna som går fritt i parken^^




Tog bilderna från BTS:en dvs inte så bra kvalité, hehe.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0