Idag besöker vi SCYB

Planen för idag är att cykla ut till SCYB (Student and Youth Congress of Burma). Detta är en paraplyorganisation för 15 student och ungdomsorganisationer. Organisationerna strävar mot fred och demokrati i Burma! På plats finns svenska volontärerna Linnea och Mikael. Besöket kommer med all säkerhet bli väldigt intressant.

Imorgon hoppas jag på att besöka The Mae Tao Clinic som ger gratis sjukvård till flyktingar, migranter och andra som inte får någon i Burma. Jag hoppas Annelie lyckas organisera besöket då vi naturligvis inte vill åka dit själva. Det handlar inte om en turistattraktion uppenbarligen.

Igår var vi vid gränsmarknaden och jag gick över bron in i Burma. Jag var tvungen då mitt visum annars hade hunnit gå ut innan jag åker hem till Sverige. Bara att kliva över floden och gå ett par meter räcker för att man ska se enorma skillnader mellan Thailand och Burma. Jag vandrade bara runt lite planlöst innan jag gick tillbaka igen. Vi kikade på gränsmarknaden dessutom. Den var helt okej men det såldes inget som man inte hittar bättre av i Bangkok ärligt talat.

Middag på underbara Casa Mia avrundade senare kvällen. Det kommer komma mer inlägg om Mae Sot och så vidare senare!


Foto: Jag

Frukt på marknaden! Allt är inte så äckligt som jag beskrev här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0