Jag kommenterar hur läget varit fram tills nu på DN.se

Jag kommenterade igår kväll hur läget sett ut i centrala Bangkok under veckan till DN.se. Precis som jag sa till dem så har läget nu under lördagen trappats upp i och med militärens crackdown.

Sedan vill jag ändå tillägga att man fortfarande kan leva normalt i Bangkok och besöka staden som turist också. På TV ser det ut som att hela Bangkok är i uppror men så är det inte alls. Håll dig borta från FN:s högkvarter, Phan Fa bridge och området utanför Siam Square, Central World och Chit Lom så klarar du dig fint.

Det är lugnt i Sala Deang (Silom) trots närheten till Lumphini Park och Ratchadamri. Vi passerade Phan Fa imorse utan problem. Vi åkte med BTS:en från Ratchadamri för två timmar sedan- också utan problem.

Nu återstår det att se om lugnet kan återvända. Även under demonstrationerna 2008 befann jag mig i Bangkok- då kommenterade jag också läget som relativt lugnt utan att folk i Sverige trodde på mig. Ni ser bara en sida i media- glöm inte det. Skulle de sända live från andra gator skulle det inte se likadant ut.


Bild: Skärmdump från http://www.dn.se//nyheter/varlden/det-ar-nastan-karnevalstamning-1.1075405

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0