Lanta Learning Center och distansplugg i Thailand

Jag har fått en fråga mailad till mig från T. Här kommer den så att alla kan ta del av svaret! Ni vet att det är [email protected] ni mailar om ni har frågor. Ni kan gärna ställa dem i kommentarsfältet också men ibland kanske jag missar den. Maila i så fall =)

Jag måste bara säga hur mycket jag tycker om din blogg! Super bra och intressant läsning :)
Anledningen att jag skriver till dig är att jag funderar på att plugga distans i höst i Thailand, och tänkte väl höra lite om du rekommenderar det osv...
Jag har läst en del om Lanta Learning Center och funderar att befinna mig där och plugga. Jag undrar helt enkelt om du har några konkreta tips eller så.

Tack för att du läser =)

Jag har massor av tips gällande att plugga på distans och jag gjorde ett helt inlägg med 15 tips här! (Öppnas i ny flik). Läs gärna det och återkom gärna med frågor. Bästa tipset är: ÅK! Allt löser sig!

Gällande Lanta Learning Center (LCC) så har jag ju inte varit där själv men tycker hela idén verkar meningslös. Okej, du kan få thaiundervisning - men det kan du få precis vart som helst annars också. Vad är meningen med att läsa i Thailand om du ändå ska bo i mini-sverige? Du behöver inte deras faciliteter (som är dyra) när du istället kan klara dig fint på en egen dator. Bättre är att vara fri att flytta runt vart man vill. Sedan skulle jag absolut inte välja att bo 8 månader på en "svensk" ö. Dock är dykningen utanför Ko Lanta grym så en vecka kan man helt klart roa sig där!

Sedan är jag inte den som åkte hit för att festa upp mina CSN pengar (Vilket T säkert inte heller är!). Jag kom hit för att plugga, jobba som frilans skribent och dessutom engagera mig för Burmas demokratirörelse. Svennebanan- Kalle och gänget på Lanta håller jag mig långt ifrån. (Ta nu detta med lite humor tack, såklart kan man få fina upplevelser där nere också, men ovanstående är min åsikt, du får gärna ha en egen)

Kör självständigt är mitt tips. Thailand är otroligt lätt att klara sig i. Ett svenskt "learning center" kanske vore nått i typ... Saudiarabien, för att få lite intro till kulturen? Och på tal om kultur, passa gärna på att se något annat av Thailand än "ö- kulturen" om ni förstår vad jag menar?


Foto: Wilda Nilsson

Rock on och berätta om du också skaffar en blogg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0