Pantip Plaza, Platinum och Sirocco

Det blev inget Art and Culture Center efter MBK däremot spanade vi in Siam @ Siam (http://www.siamatsiam.com/). Det är ett boutique hotell med skybar. Den öppnade inte förrän 18 desvärre men det lutar åt en sista middag/ drink här på tisdag innan Chris åker till flygplatsen. Grymt snygg inredning hur som helst.

En taxi tog oss till Pantip Plaza, vi kände inte för att promenera vägen genom demonstranterna, så bilen körde en längre väg runt dem. Fortfarande bara 40 baht (8 kr typ) i taxa. Sånt kommer jag sakna hemma! Omvända adapters köptes och jag letade förgäves diktafon och blixt diffuser. De vill ha 300 b för några sketna plastbitar! Märkligt nog så visar just den grejen sig vara billigare på Khao San. Tur att du visste det Partick!

Platinum bjöd på lagom kaos, dåliga kvalité, bra priser och ett par guldkorn i gyttret av prylar. Men eftersom man inte får prova kläderna insåg jag inte att jag behöver ett skärp till klänningen jag köpte för att kunna använda den. Tro det eller ej men den var förstor under bysten. Kan vara för att butiken jag köpte den i var delvis en "fat-so" affär, hm. Moving on.

Efter hastigt käk drog vi hem och svidade om innan vi satte kurs mot Sirocco. Vi gick till BTS Ratchadamri men den var stängd. Som tur var tog vi inte en moppetaxi till Saladeang. Inte lång tid efter vi varit där exploderade 4 granater på Silom Road (en på Ratchadamri Road). Vi gick tillbaka till Luang Suan och väntade en halv evighet på en taxi. Vår taxigubbe snittade 35 km/ h hela vägen, fattade inte vart vi ville åka, fick alltid vänta dubbelt vid rödljus och utgjorde den största tålamodsprövningen i taxiväg ever. Suck. Vi kom åtminstånde fram helskinnade till State Tower.

Jag kan säga så mycket att utsikten var helt outstanding. Såklart. Känns inte inlägget lite långt? Jo, så för att göra Sirocco rättvisa får ni kika in igen senare! Grymma skyline bilder över Bangkok utlovas! Och tips om stans bästa indiska restaurang.

På bilden, fasaden till Siam @Siam!


Foto: Wilda Nilsson


Kommentarer
Postat av: Ferferi

Hehe Fatso-affär! Jag fick handla på sådana när jag var i Kina. De hånflabbade åt mig i de vanliga butikerna när jag ville testa något nämligen. Haha. Jag som inte ens är särskilt storvuxen...

2010-04-23 @ 13:51:14
URL: http://blogg.veckorevyn.com/ferferi/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0