Sämsta högskolan = min högskola

Inte vidare kul att läsa att www.urank.se placerat Högskolan på Gotland absolut sist av 30 skolor i Sverige. Jag vet att min högskola inte är den bästa men eftersom jag ville läsa på distans fanns inte mycket att välja på egentligen.

Jag antar att allt blir vad man gör det till vilket är ganska lätt på distans. Fast feedbacken från lärarna är fruktansvärt sen de flesta gånger. Svar på frågor tar lång tid och tekniken på hemsidan funkar dåligt. Inga föreläsningar sänds via Youtube och inga "detta är viktigast i kurslitteraturen"- dokument kommer ut. En gång hände det i höstas.

När jag läste på Stockholms Universitet var professorerna noga med att betona vad som var viktigast att läsa. Nu plöjer vi hundratals sidor utan att veta vad som är viktigast förrän vi fått tentafrågorna. Inga extentor finns till hjälp heller.

Högskolan på Gotland har mycket att jobba på så mycket är uppenbart!

Kommentarer
Postat av: alexandra

Pluggar på Mdh, mälardalens högskola. Det låter som Gotland är snäppet värre, men mdh är ganska kasst det med. Ingen feedback och riktigt slöa rättningar av tentor, inte ofta man får gamla tentor att öva på och lärarna är totalt oinsprierade. Jag har gjort min icke distans utbildning till en distans så gott som. Läser litteraturen och går sällan på föreläsningar, om jag mot förmodan gör det så är de så är lärarna så trista att man somnar.

2010-04-05 @ 22:01:40
URL: http://beteendeveterskan.blogg.se/
Postat av: Ellinor

Högskolan i Borås kom förvånandsvärt högt upp, antar att de inte särskilt institutionerna...

Kram

2010-04-08 @ 20:47:21
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: Daniel

När det gäller HGo så har jag knappt ord för den skiten längre.. Slutade i ekonomisk katastrof för min del.. Pluggade då program på campus iofs men distansen verkar inte så himla bra den heller som det låter från andra. Idag blev det tydlgien bottennapp igen av Risksrevisionen enligt Eko nyheterna!



http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=4301006



Man får väl börja tro på ett liv efter detta kanske...



Heja Wilda i alla fall! =)

2011-01-19 @ 16:52:06
Postat av: Wilda

Och nu efter att ha läst på Gotland och SU igen är nog detta ett mer korrekt omdöme: http://wilda.blogg.se/2011/january/stockholms-universitet-ar-en-administrativ-le.html

2011-01-19 @ 17:55:33
URL: http://wilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0