Songkran Bangkok: BILDSPECIAL

När jag lämnat Ubuntu för en dags plugg/ jobb igår klev jag rakt ut i stans fetaste fest. Songkran (nyår) i Thailand firas som bekant genom vattenkrig (ursprungligen en lugn reningscermoni). Nuförtiden blandas gips eller babypuder med vatten och sen är det all in.

Vi kan ju säga att "kladda ned farangen" stod som nummer ett på favoritlistan hos thaikidsen. Särskilt att gegga ner mig, hehe. Med gegga ned menar jag kleta gipsblandning i ansiktet på någon medan man önskar gott nytt år. Waia ("lucia buga") först sen en klapp på varje kind! Klappen kan ibland överdrivas till gipsmulning...

Musik, öl, spindelmannen och glad stämning är givna ingredienser och resultatet? Ja, kika på bilderna...

















Songkran i Bangkok var helt enkelt galet! Undrar om festen fortsätter ikväll? Ska jag lägga upp några filmklipp/ videobloggar?


Kommentarer
Postat av: FlizanLizan

sv: hehe okej najs :

2010-04-15 @ 15:43:24
URL: http://flizanlizan.blogg.se/
Postat av: FlizanLizan

sv: hehe okej najs :

2010-04-15 @ 15:43:24
URL: http://flizanlizan.blogg.se/
Postat av: Emil

Videoklipp, videoklipp!

2010-04-15 @ 17:24:50
Postat av: Sara

hahaha vilka bilder!

2010-04-15 @ 19:56:20
URL: http://fabulousprincess.blogg.se/
Postat av: mamma

oj, oj oj

2010-04-15 @ 20:52:10
Postat av: Ferferi

Hej tjejen!

Du, skulle man kunna få lite smarta tips om hur att ta sig till Thailand? Jag vill åka till Koh Samui och har boende ordnat för mig men vill dit nu nu nu, imorgon, lördag när som helst! Har letat en massa sajter och priserna kan verkligen variera mellan 570€-1200€. Men då söker jag Paris-Bangkok. Har testat Phuket också. Vet du om fler bra/billiga flygplatser eller bolag eller sidor? JÄTTEtacksam för tips. Angående lärarna ska jag absolut berätta för dig, skickar ett privat mejl om det! Bra dock att veta att du som student inte har så mycket makt över vilken lärare du får. Du blir i princip placerad och den placeringen sker efter nivå samt tid på dygnet. Exempelvis om du jobbar kvällar så blir du prioriterad till förmiddagsklasserna. Så vissa tider är mer populära än andra: 10-12 samt 12-14. Sedan när du väl hamnat i en klass måste du ha väldigt goda skäl att byta!

Angående Thailand: mejla mig svaret på [email protected].

Hörs snart!

//Ferferi

2010-04-15 @ 21:27:06
URL: http://blogg.veckorevyn.com/ferferi/
Postat av: Susanna

Ja, kära någon. Du ser ut att ha festat åt alla faranger - well done! S

2010-04-16 @ 03:46:34
URL: http://bangkok-life-blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0