Svettig promenad i lilla Japan

Efter den obligatoriska fruktshaken plus lunch på marknaden på vår gata tog vi BTS:en till Prom Phong. Målet var att hitta ett nytt pluggcafé. Resultat på det? FAIL. Damn it. Men vi spolar tillbaks ett par kilometer, för det var så långt vi promenerade.

Från Prom Phong gick vi soi 39 ned och följde sedan lilla Japan i ytterkanterna kan man säga. Vi duckade för flygande sushibitar, ropade arigato till höger och sawadee ka till vänster, svettades som grisar, blev jagade av shintoister- ja ni fattar. Det var en ansträngande promenad hela omvägen till Asoke. Ni som har pejl på BKK vet att den rundan i ca 39 graders värme inte är nått att leka med. Blev ju inte bättre av att vi inte fann nått café som vi tyckte dög. Slutade med en snabbvisit på Emporium, återigen kom vi till Prom Phong således, (BK cone= 2 kr= värt) för att torka svetten innan vi gick ned för soi 24 till Café Ohana som ju är en gammal favorit.

Sitter och spanar kul utbildningar för hösten. Samhällsgeo C inleds med en temakurs jag inte är jättesugen på så jag överväger en götebårrs accent lagom till september, vad tror ni om det? Om det inte blir Paris dårå =)


Foto: Wilda Nilsson

Japan-feeling på det eller? Inte körsbärsblommor men vi kan låtsas! Men, i kvarteren mellan Asoke och Prom Phong finns väldigt många japanska restauranger, bokhandlar och annat för er som går igång på sånt!

Kommentarer
Postat av: Maria - livet i Milano ☆

läcker bild =)

2010-04-09 @ 11:22:37
URL: http://fashionstars.blogg.se/
Postat av: Annika

Synd att jag inte visste...då kunde ni fått fika här hos mig jag bor på 39:an. Kul att höra lilla Japan om vår soi...ja det stämmer japaner, japaner med dem en hel del mysiga ställen. Gillade du inte Le blance cafe/bageriet...där har de gott bröd och ganska trevlig lokal.

Tack för bilden...det är första gången på 1,5 år som jag tänkt något possitivt om den byggnaden.

2010-04-09 @ 12:38:13
URL: http://50ibkk.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0