Jag åker till Amsterdam!

Igår fick jag äntligen ett av beskeden jag väntat ganska länge på: Jag åker till Holland i slutet av maj! Det blir i princip hem från Bangkok, träffa polarna och familjen, packa om väskan och så iväg igen. Anledningen att jag åker är att jag blivit utsedd som en av de två representanterna för PeaceWorks Sweden (www.peaceworks.se) till en kurs om sociala medier.Kursen heter: Dissemination and Exploitation of Project Results by Social Media och vi kommer utbildas i hur sociala medier med fördel kan användas av olika organisationer. Facebook, bloggar, twitter- you name it. Känns som en högst aktuell kurs!

Jag är superglad och tacksam över att få åka på kursen! De andra medverkande kommer från ungdomsorganisationer över hela Europa, generellt deltar en person från varje land. Kursen ges såklart på engelska. Vi kommer vara baserade i Bant men även vara i Amsterdam. Workshops, projektplanering, redovisningar, besök på en NGO och analyser i samverkan med experter fyller schemat men jag ska nog hinna spana schysst street art i Amsterdam också!

Del av kursbeskrivningen:

"In the last 10 years, social media through the internet has grown from a minor tool of interpersonal communication to one of the leading players in mass communication. Advertising in social networks like MSN, Facebook, Hyves etc., has become very effective because of the possibility to precisely measure and reach the necessary audience."


Foto: Wilda Nilsson

Omställningen från Bangkok (på bilden, utanför Bangkok Art and Culture Center nära Siam Square), via Stockholm till übercoola Amsterdam blir snabb och intensiv. Men det är så jag vill ha det. Kontaster och snabba vändningar!

Har du varit i Amsterdam eller Bant? Har du schyssta tips på lager? Kanske har du åkt tåg mellan Köpenhamn och Amsterdam? Hit me!

Kommentarer
Postat av: Ine Henriksen

:)

Ha nu en riktigt fin dag!

Kramar

2010-04-21 @ 12:49:46
URL: http://inehenriksen.blogg.se/
Postat av: Lisa

Häftigt!! Grattis, vad kul! Och vi far väl följa med till Amsterdam hoppas jag?



Kramar fran Lisa

2010-04-21 @ 12:53:41
URL: http://parislisa.blogg.se/
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

tack!



jag var i Amsterdam för tio år sen..vacker stad!



Besök pannkakshuset =)

2010-04-21 @ 12:58:47
URL: http://pyttis.blogg.se/
Postat av: Freedomtravel

Vilken kul och spännande kurs! Ska bli intressant att följa dig! Har inte varit i Amsterdam eller Bant dock...

2010-04-21 @ 19:59:44
URL: http://www.freedomtravel.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0