Utkast: April 24, 2010

MRT, BTS, Tuk tuk... vad är det jag pratar om egentligen? Jo, det är några av de transportsätt du har att välja på i Bangkok. Precis det där, och massa mer muttrade jag för mig själv när jag gick hem från soi 16 igår. En bra promenad, men BTSen hade slutat gå (pga demonstrationerna).

Och det där muttrandet spelade jag faktiskt in på min mini mp3 spelare i kass kvalité. Varför? För det är mitt förslag till ett radioprogram jag vill göra för P3 Planet. Måste sett märkligt ut där jag gick, men who gives a shit. Faranger är ju ändå så konstiga. Hur som helst klippte jag ihop det hela till en 3 minuters teaser som jag tänkte maila in till P3 nu.

Annars då? På thaifronten intet nytt. Eller jo, det regnar! Och natten har varit lite svalare så jag har sovit bättre än på länge. Jag kan inte fatta att det är så få dagar kvar dessutom.

Inte för att det blir så lång tid i Svea, den 20e maj hoppar jag på tåget till Amsterdam som sagt! Lyckades boka igår via Skype. Det tog 42 minuter. Självklart hänger bloggen med till the drug and sex captial of Europe. Nej, så får jag inte skriva! Det är ju aldrig någon som fattar när jag drar citat från Eurotrip...


Foto: Wilda Nilsson

Tog denna bild för ett par dagar sen men glömde lägga upp den. Demonstranterna har skaffat solskydd. Idag såg vi att hjälmar delades ut till dem också. Visserligen tunna "bygg-jobbar" hjälmar men ändå. Och militären verkar ha bestämt sig för att driva bort dem med våld vid "lämpligt" tillfälle. Jag hoppas verkligen det inte för med sig mer skador och död, men det kommer det såklart göra....

Nu blir det skybaren Vertigo! Återkommer imorn med garanterat grymma pics!


Kommentarer
Postat av: Dennis Thern

Härligt Wilda. Hälsa Chris

2010-04-24 @ 16:33:46
Postat av: Asamea

I svensk press sägs det att det där nätet satts upp för att skydda mot krypskyttars försök att skjuta personer som talar på någon scen... men solskydd låter mer troligt :/

2010-04-24 @ 17:36:26
URL: http://asamea.blogg.se/
Postat av: mamma

Folksamling..... Lika bra att du "glömde" lägga upp den.... Fin bild

Kram

2010-04-24 @ 23:05:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0