Cykla i Bangkok

Bangkok kanske inte är den ultimata cykelstaden men det finns riktigt schyssta platser att trampa fram på. Två sådana är Queen Sirikit Park (nära Asok) och sålklart Lumphini Park. En grym sak är den sammankopplande genvägen för cyklar dem emellan! Inte många som vet kanske men du kan cykla nästan utan att röra dig i trafiken mellan Lumphini och Sirikit.

Jag trampade runt där idag och spelade in mer till mitt radioprogram (som kanske inte ens sänds... i så fall får jag väl lägga upp det här! Bloggradio vore kanske nått?).

Vill man inte köra på egen hand finns företag som tex Bangkok By Bike som tar med dig på en guidad tur i stan och utanför stan. Det är ett hett tips!

När det kommer till cykelaffärer har Probike vid Lumphini stängt. Oklart om det bara är under demonstrationerna eller vad som hänt. Jag har mailat dem men inte fått svar... Istället finns Cannondale bikeshop på Sukhumvit soi 26. Den är dyrare dock... Min bike är parkerad där nu och ska packas i en låda så att jag kan skicka hem den. Tyvärr är jag inte hardcore nog/ har tid att cykla hem. För långdistanscykling bör ni spana in Lars Bengtsson aka The Lost Cyclist däremot!

Hur som haver så cyklar jag såklart med hjälm. Då ser man så här fräsig ut:





Queen Sirikit Park var riktigt vacker idag! Perfekt när eftermiddagens sista strålar skiner. Ett extra tips: I hörnet upp mot Asoke/ soi 16 säljer en snubbe grymt god färsk kokosnötsjuice med is för 20 baht!

Kommentarer
Postat av: Ferferi

Bra förebild Wilda! Hmm jag borde eg. också bära hjälm när jag cyklar här i Paris. Men jag planerar inte alltid när jag ska ta hyrcykeln så det är ju segt att behöva bära med sig en hjälm hela tiden. De borde nästan hyra ut hjälmar också.

2010-04-27 @ 14:11:20
URL: http://blogg.veckorevyn.com/ferferi/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0