C- uppsats...

Jag skriver på min uppsats om kvinnors situation i Tibet och det är inte någon upplyftande läsning. Däremot gör det mig säker på att min studieinriktning är helt rätt. I framtiden vore det fantastiskt att jobb för tex UNIFEM i Asien alternativt på en NGO i exempelvis norra Indien.

Har någon av er som läser skrivit C- uppsats förresten? Jag skulle verkligen behöva bolla lite idéer med någon! Jag vill genomföra ett fältarbete i norra Indien och sedan skriva om kvinnors situation. Kanske jämföra situationen för tibetanska och nepalesiska migranter och flyktingar med indiska kvinnor? Har någon skrivit om något liknande?

Antar att det heller inte bara är jag som har fullt upp i plugget fram till jul? Blir ju inte bättre när våren plötsligt är högst oklar. Väntar på spännande besked nämligen... tålamod... inte min grej just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0