Om jag skulle flytta till Bangkok igen...

...vart skulle jag då bo?

Jag är grymt sugen på Asok om det går att hitta något billigt. Annars är ju ett av rummen en bit från Victory Monument ett alternativ. Billigare hyra = sparar in pengar till transportkostnader? Det är ju också värt att bo nära några av sina favoritcaféer. Jag har bidragit med en del till Bangkokinfos guide btw. Ni följer väl deras blogg? Förövrigt jag som gjort headern!

Att bo högt uppe med nice utsikt vore verkligen något men jag vet inte om det är värt pengarna. Bättre då att bo billigt och ha pengar kvar till uteliv, käk och resor. Dessutom, vill man kunna resa till länderna i närheten och vara borta ett tag svider det om lägenheten hemma i Bangkok står och tickar massor av pengar.

Distansplugg är min grej så just nu känns det som om molnen över hösten börjar klarna!

På lägenhetsfronten gällande Paris råder intet nytt. Jag får väl improvisera som vanligt antar jag!


Foto: Wilda Nilsson  Lugn förmiddag i Asoke!

Kommentarer
Postat av: Pjärra

Hejsan!



Det ser mycket lugnt ut på Asoke på denna bilden. Bilden är väl tagen i korsningen sukhumvit 21 bredvid soi cowboy eller? tycker känna igen mig.. Du borde stå på BTS:en??

Ett tips på hotell är www.bangkokboutiquehotel.com och hotellet ligger i andra änden av asoke efter lumpini plaza på vänster sida om man kommer från bildens början ;)

Ett helt okej hotell, dock inte det billigaste men helt okej. Men boka via nätet på olika forum sidor.



Ha det bra!

//Pjärra!

2011-02-23 @ 19:56:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0