Letar lägenhet i Chiang Mai

Nu är vi i Chiang Mai igen och håller på att leta lägenhet. Vi är ute och flänger så jag hinner inte blogga. Igår kom vi vid 8:30 med bussen från Vientaine. Vi åkte direkt till ett hus med lägenheter där Frank bor. Men, givetvis fanns bara en studio (liten, äcklig) för 6500 baht/ månad. Suck.

Sedan åkte vi till Sabuy och dumpade packningarna, hyrde en moppe och stack iväg. Gata upp och gata ned genomsöktes. Att hitta ett "rum" är lätt. Dvs ett rum med en säng kanske en kyl och en garderod. För 3500 i månaden, alltså baht, får du en ganska okej. Men inte så att jag vill bo där och plugga...

Det finnstill och med studios på över 40 kvadrat. I Sverige svänger man ihop en välplanerad lägenhet- här ställer man en säng mitt i rummet och nöjer sig med det. Suck!

Vi träffade en "mäklare" som visade oss en 2 bedroom lägenhet på Sukhumvit soi 8. Bara det att där var mörkt, ingen balkong, utsikt mot en deprimerande gård och, vad hon inte sa men vi såg senare, typ granne med fetaste nattklubben. Nej tack liksom. 16 500 ville hon ha, plus el, vatten, internet...

Vi vill ju bo i Chiang Mai för vi tänkte få "mer för pengarna". Aja, vi har ett möte med en förmedlare typ nu förutom att han inte kunde öppna sin bil... så vi får vänta en timme. Ska åka o leta själva sålänge.

Annars blir det till att spendera lite mer för nånting schysst i Bangkok! Längtar tillbaka till min älsklingsstad ändå. Fast, då snackar vi 22 000 baht. Men, pool, gym, kök, rent och fräscht osv... Det är som sagt omöjligt att få riktigt bra pris när man hyr kort tid. Man behöver ett 1-års kontrakt för att få mer att välja mellan. Vi får ta en service apartment...

Önska oss lycka till!

Kommentarer
Postat av: Kessy

SV: ok, vad grymt att du har varit på alla dessa länder :)...



hoppas ni hittar lägenhet i chaing mai, den staden verka va hur mysig som helst. har en kusin som pluggar där och hon älskar staden.



yes, jag håller med om thailändsk politik :(

2010-02-27 @ 03:33:20
URL: http://misskessy.blogg.se/
Postat av: kristina

Vi håller tumarna för er

Kram

2010-02-27 @ 14:00:57
Postat av: Anonym

hejsan, du hade skrivigt att du gärna hjälper med blogg header, det kanske var för länge sen men jag ville kolla om fortfarande kanske ville hjälpa mig, vill komma igång med min blogg få läsare och så och innan jag då lägger upp en länk till dig så behöver jag få besökare och då behöver jag en snygg header, tacksam för svar :)

2010-02-28 @ 12:02:31
Postat av: Freedomtravel

Eftersom det inte går att kommentera i det översta inlägget (just nu?) så skriver jag här... Ser så himla härligt ut med utomhusmarknad i varmt väder! Snacka om att man längtar efter våren här... Grillade insekter ser inte så värst lockande ut... har du bågat prova?

2010-02-28 @ 16:20:53
URL: http://www.freedomtravel.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0