Scandinavian Bakery

Ända sedan mitt första besök i Vientaine för nästan 3 år sedan har jag älskat Scandinavian Bakery. Det är såklart skönsat att komma dit efter ett par veckor on the road i typ Indien. Då känner man sig värd at köpa svenska pepparkakor, kladdkaka, mackor och allt annat gott som finns här.

I år har de till och med skaffat wifi. Perfekt för alla backpackers gone flashpackers. Dvs alla som numera reser med en laptop. Jag trivs som fisken här eftersom jag givetvis har datorn för plugget!

En bagel kostar 4000 kip (typ 3,50 kr), en varm choklad 9000 kip (8 kr typ) och bakverk från 7000 kip ungefär. Wifi är gratis och du väljer mellan att sitta inne i AC eller ute. Bästa platsen är balkongen med utsikt över fontänten. Centralare i Vientaine än så här kommer du inte!

Scandinavian Bakery finns även på huvudgatan i Luang Prabang men där (just på caféet alltså) är det långt ifrån lika mysigt som här i Vientaine.

Min frulle idag:


Varm choklad som är det mest Oboy- liknande jag hittat i Asien.


Bagel med glad- ko ost! Tänk när jag bor i Frankrike och kan äta detta varje dag! Frukosten är helig för mig och Asien lever inte upp till mina krav. I alla fall när jag vägrar betala mer än i dyra Sverige. Scandinavian Bakery blir min räddning =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0