Join the circus

Cirkus. Det är ett fenomen jag alltid fascinerats av. Romantiken, spänningen, dofterna, ljuden, stämningen. Jag älskar cirkus.

Dock gillar jag verkligen inte hur djur behandlas i inom cirkusvärlden, särskilt inte elefanter och andra större djur. Att ha med hundar ser jag inte som mer problematiskt än att ha hund som husdjur i vanliga fall. Självklart förutsatt att de behandlas bra. Sjölejon och liknande tycker jag inte hör hemma på cirkus.

Nycirkus är det absolut bästa, då uppträder enbart människor. Cirque du Soleil är det mest fantastiska men svenska Cirkus Cirkör är även dem väldigt bra. Så varför skriver jag helt plötsligt om cirkus? Jo, jag känner mig inspirerad av det och tänker börja jobba med lite digitala konstprojekt inriktade på cirkus.

Förresten, jag har faktiskt jobbat på cirkus själv. Visserligen inte på en kringresande sådan utan på Cirkus Brage på Skansen. Det var ett gäng år sedan nu men det är ett av mina absoluta favoritjobb genom tiderna. Jag började som "medhjälpare" dvs plockade fram och tillbaka utrustning mellan nummren innan jag avancerade till hästrumpa. Karriären gick spikrakt uppåt till clown och slutligen akrobat, hehe. Jag uppträdde tillsammans med syrran en säsong och tänkte visa en gammal bild på det!



Jag underst och syrran uppe på en föreställning 2005. Nästa bild kommer från en träning...



Inspiration som sagt!

Kommentarer
Postat av: Ida

Hej hej! Gör du fortfarande gratis header? Såg att du skrev det i ett forum. :)



fin blogg förresten!

2010-01-15 @ 17:41:37
URL: http://adara.blogg.se/
Postat av: leonora

Gör du header gratis? =)



Fin blogg ;)

2010-01-16 @ 12:31:35
URL: http://leeoonooraa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0