Kickin' back on the lakeside

Gårdagens eftermiddag blev kalasgrym. Helge, Rak och Stefan drog med oss till en vacker sjö där Rak satte i sig en vidrig rätt bestående av levande små räkor. De hoppade ur skålen och hon fick jaga sin lunch över borden. Gott! Eller?



Vi hängde hur som helst där och spelade Kinaschack, drack för mycket Pepsi, lärde oss mer om thailändsk kultur och hoppade runt på stranden. Vattnet var hyfsat kallt men jag hade inga badkläder med mig ändå. Efter solnedgången svängde vi tillbaka till Sabuy och bytte kläder. Sedan drog vi hem till Rak och Helge så att de kunde göra det samma. Middagen intogs på ett thaiställe utan engelskt namn längs en av de stora vägarna in mot stan. GRYMT är allt jag kan säga. En hel grillad fisk kostade 99 baht. Vi tog in fyra rätter och delade. Grillad fisk med örter i, fisk med vitlök och peppar som var friterad, fisk i en form med eld under i chili/citron buljong och dessutom räkor med peppar och vitlök. Så gott!






Vi skuttade i säng tidigt. Vi var ju på Carrefour igår och köpte massiva mängder frukostmaterial! Mer müsli, flingor, mjölk, bröd och croissanter. Det var fint att vakna vid 8.30 och sedan äta frukost på "balkongen". Underbar söndag! Och, ikväll är det marknad som vanligt vilket innebär färska jordgubbar i mängder. Ingen dålig söndagsrutin det där...





Kommentarer
Postat av: L u s s i e

sjukt bra blogg!!!

2010-01-24 @ 08:36:38
URL: http://lussies.blogg.se/
Postat av: Freedomtravel

Nej fy! Jag gillar att prova annorlunda mat när vi reser och jag är inte kräsen, men ett litet krav: om jag ska äta djur får de gärna vara döda...

2010-01-24 @ 11:31:10
URL: http://www.freedomtravel.se
Postat av: kristina

härligt Christopher!

Kristina

2010-01-24 @ 12:10:05
Postat av: kristina

Nu längtar jag tillbaka.10 minusgrader varje morgon är inget för mig.

2010-01-24 @ 12:11:57
Postat av: Estefany

gaah låter som en dröm för mig att vara där :D

Men vad gör du där? är på semester pluggar eller vaddå? :)

2010-01-24 @ 17:57:06
URL: http://mystuff.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0