Måndagen fortsätter...

"Jag hatar mådagar för att xxx"- kommentarerna har börjat komma in, hehe. Jag tror att ni som hatar dem borde följa mina tips och dessutom testa en mer positiv inställning till livet. Eller se över varför ni inte gillar måndagar. Kanske har du egentligen fel jobb eller pluggar något du inte brinner för eller tycker är intressant? Då är det hög tid att ändra bana och satsa på det du verkligen vill!

Min måndag fortsätter hur som helst... klockan är 16 här borta och jag har ägnat eftermiddagen åt att plugga. Samhällsgeografi B har börjat och vi läser om urbanisering vilket är superintressant och roligt. Stadens dragningskraft är fascinerande och ett måste att läsa om för att förstå hur dagens samhälle är uppbyggt och kommer fortsätta utvecklas. Begrepp som urbanization, suburbanization, counterurbanization och reurbanization är vad jag läst om idag. Ska skriva 3 sidor om bland annat detta till på torsdag!

Ungefär nu är prinsessan påväg mot templet mitt emot så jag ska nog kila över och ta en titt!


Jag sitter vid samma bord på Villa Duang Champa fortfarande! Skulle gärna vilja veta vad dessa blommor heter dessutom!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0