Mot Bangkok

Dags att lämna dessa soliga breddgrader och dra sig hem mot vinterkylan. Eller? Nej inte för mig i alla fall! Även om hela bloggsverige tycks vara på hemväg inom ett par dagar från Kungariket Det Andra Sverige stannar jag såklart kvar. Fast jag lämnar de sydligaste breddgraderna idag och följer familjen till Bangkok där de spenderas semesterns sista dag imorgon. Christopher och jag hänger kvar någon dag eller två innan vi också pyser vidare. Chiang Mai blir det och det ska blir skönt att komma "hem". Hehe.

Igår var det dåligt väder men nu skiner solen igen. Ett par timmar vid vattnet hinner vi med innan bussen går. Ja, eller färja blir det först såklart. Raja Ferry och governmentbuss. Lyxigt värre med bara 24 passagerare på bussen dvs endast tre per rad inte fyra. Breda säten och kanske lugn och ro?

Nej, jag ska visa ett par bilder till tänkte jag efter det hörs vi från Bangkok! Appropå bilder så ska vi skriva ut en massa i Bangkok. Det är mycket billigare att framkalla här än i Sverige så jag passar på att skriva ut sommarbilder och annat hemifrån också. Dessutom skriver vi ut ett antal bilder i stort format, som tavlor, vilket vi även gjorde förra resan. Grymt tips således!

Och, klicka F5 ett par gånger för att se de nya små bilderna jag slängde upp längs vänsterkanten på bloggen. Ni får scrolla ned en bit också! Och vad tycks om nya headern? Om någon vill haen header kan ni säga till, jag är lite sugen på att göra en. Gratis såklart!

(En av de små bilderna, jag i franska Cassis!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0