Studieplats- så här ser min ut!

Som distansstudent drar man nytta av att universitetet man läser vid låter en ha en flexibel livsstil. I min tur får jag lov att vara flexibel med min studieplats. När jag inte sitter på något café sitter jag på vårt guesthouse Sabuy. Just nu utanför vårt rum på övervåningen med utsikt mot Wat Chediluang. Inte helt fel även om arbetspositionen inte är så ergonomisk i längden...

Det pågår även någon form av cermoni i templet så jag har livesändning med mantran (?) på thai och diverse buddistisk religiös musik!

Att hitta studiemotivation tycker jag absolut har att göra med vilken plats du sitter och pluggar på. Allra helst sitter jag vid ett högt bord, tänk barbord fast störra (både bredd och djup) med en hög stol till. Det ska också finnas fotstöd på stolen eller bordet. Tur att jag har ett sånt bord... i Sverige... haha.


Fotat med lilla kameran...

Hur ser din studieplats ut?

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Gud så mysigt! Jag skulle också vilja kunna plugga på distans! Kul att det går bra för dig :)

2010-01-13 @ 22:10:25
URL: http://arekusresor.blogspot.com
Postat av: Alexandra

Njä, jag räknar med att när jag doktorerat färdigt så kommer jag inte att vara sugen på att fortsätta plugga ;P Japp, pluggar på ett engelskt universitet :)

2010-01-14 @ 21:09:15
URL: http://arekusresor.blogspot.com
Postat av: Kajsa

så härligt!

2010-01-15 @ 00:41:08
URL: http://kajsaengels.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0