Tips Koh Phangan: Kinesiskt tempel

Jag har tidigare berättat om och visat bilder från det kinesiska templet på Koh Phangan. Nu kommer ett mer detaljerat tipsinlägg om templet.

På Koh Phangans norra del några minuters körning från Ao Chaoklum finns det kinesiska templet. Templet byggdes efter att en kvinna år 1990 fått en uppenbarelse där den kinesiska Buddhan Jaomae Kuanim bad henne bygga ett tempel på ön. Kvinnan återvände till Bangkok för att samla in pengar och två år senare var templet färdigbyggt. Nuförtiden kommer troende ofta dit för att testa sin lycka. Templet att öppet mellan kl 08.00- 17:00.

Ta sig dit: Enklast är att hyra en egen moped (eg. lätt motorcykel) för 150 - 200 baht per dag och köra dit på egen hand. Annars går det att åka taxi, cykla eller gå (om du är hurtig!). Templet finns utprickat på de flesta gratis turistkartorna eller så kikar du in här.



Kommentarer
Postat av: camilla

Det var så himla fint där! Klockorna som slog i vinden och den vackra utsikten!

Har ni det bra där borta? Här i Sverige är det jätte kallt, men det vet du väl redan heh.. När kommer ni hem nu då? Puss!

2010-01-10 @ 13:05:44
URL: http://camillaskosmos.blogspot.com
Postat av: Louise

Hej! Nej, jag har bestämt mig för att avvakta det. Just nu är jag sjukskriven men siktar på att kunna börja plugga i Uppsala i höst så jag har något att göra när högkonjunkturen kommer tillbaka! Men visst längtar jag till Asien...



2010-01-10 @ 15:52:45
URL: http://thailandssol.blogg.se/
Postat av: kristina

Håller med dig Camilla. Kom hem idag och mötte kylan i Sverige efter dessa fantastiska, innehållsrika och varma veckor tillsammans med Wilda och Christopher i Bangkok och på Koh Phangan.

Kram från mamma, pappa och Helena

2010-01-10 @ 16:04:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0