Ubuntu- äntligen tillbaka!

Äntligen sitter jag på Bangkoks bästa café igen! Personalen kände igen oss trots att det var länge sedan vi var här. Mycket har hänt sen dess minst sagt! Först Chiang Mai, sen Burma och sedan Koh Phangan. Kaffet smakar hur som helst lika gott fortfarande och vi har övervåningen för oss själva. Ska börja plugga snart, måste bara slösurfa lite först, haha.

Vi har även köpt tågbiljett till Chiang Mai. Imorn kl 18.00 går tåget och vi kommer fram 7:15. Blev ett snabbtåg denna gång! Jag ringde Sabuy och de var så glada att vi skulle komma tillbaka. Dessutom hade det trevliga paret vi träffade i Yangoon, och rekommenderade till Sabuy, precis bott där. Toppen! Synd bara att vi missade dem...

Hur som helst, nu ska jag skriva en sida kommentar till en annan students uppsats och sedan hugga in i tentan. Migration handlar det om och det är såklart intressant. Uppsatsen jag skrev nere på Koh Phangan handlande om migrationen bland utbildade sjuksköterskor från Filippinerna till USA och mellanöstern samt IT- arbetare från Indien och den rörlighet som förväntas inom branschen.

Familjen har åkt hem nu och borde landa på Arlanda inom några timmar! Det känns så tomt här borta och hemlängtan blev bara värre. Grymt kul att få besök var det i alla fall! Tack för att ni kom hit! Och visst var sushin kul igår?

Nu ska jag njuta klart av mitt kaffe. Det roligaste är att bilden är en gammal från i höstas men att jag sitter vid samma bord med en exakt likadan mugg. Vissa saker behöver inte förändras!


Kommentarer
Postat av: Helena

Tack själv! Superkul att se er igen och thailand såklart.. har fått tillbaka smaken för sushi! :D



Nu är vi hemma i kalla Sverige iaf!

2010-01-10 @ 14:24:31
Postat av: kristina

Sushin var jättegod. Spännande att få den serverad just så. Taxibåten var en upplevelse också, men även att vi fick plats 5 st relativt fullvuxna människor i en tuctuc hihihi......

Kram mamma

2010-01-10 @ 16:12:17
Postat av: Wilda

Sushi är bra skit helt klart! Frys inte bort där hemma nu!

2010-01-12 @ 09:44:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0