Varför får kvinnor inte konsumera?

Förra veckan blåstes faktumet att Mona Sahlin har en märkesväska upp till en ofantlig storlek. Jag kan för mitt liv inte förstå varför?

Okej, motargumenten lyder ungefär att 6500 kr är en halv månadslön för "arbetaren" och att det är omoraliskt av Mona att äga en sådan väska.

Är det någon som gjort en undersökning om hur dyr bil Reinfeldt eller någon annan äger?

Vad kostar en snygg kostym att ha på jobbet?

Hur många taxiresor görs?

Vad kostar Freddes bostad?

Min poäng är krasst sett: det är bullshit att kritisera kvinnlig konsumering på det sättet. Är det försvarbart då att varannan bloggare äger en LV Speedy väska? Att småglin i Stockholm trillar runt i senaste expeditionsjackan från Fjällräven? Varför inte kritisera dem?

Hur kan man inte unna en person som arbetat hela livet att spendera sina egna pengar? Bara för att man är en "röd" politiker får man inte unna sig något fint? Det är gamla åsikter som dessutom nedvärderar arbetande kvinnor. Jag har personligen lagt många tusenlappar på flygresor de senaste åren. Då borde jag också bli påhoppad. Jag har jobbat ihop mina egna pengar och jag får därför spendera dem efter eget tycke.

Jag blir minst sagt förbannad och känner att detta inlägg inte är så välformulerat desvärre. Men, vad tycker ni? Ska man inte få spendera sina egna pengar?


Kommentarer
Postat av: Ayla

De kom väl fram till att Freddes klocka kostade över 20 000? Det är dock inte det som är det relevanta i diskussionen.



Jag tycker att folk ska ha på sig vad de vill & jag unnar det alla människor som har kämpat & tjänat ihop sina pengar själva. Politiker oavsett vilket parti de jobbar för är alltid politiker, natt & dag, när de är vakna & när de sover, deras arbete har sjukt oregelbundna tider & här snackar vi inte 40 timmars arbetsvecka. Sen är en väska för 6500 kr inte direkt någon "lyxväska" ska vi snacka lyxväska kan vi ta upp Victoria, eller Madeleines Hermesväskor som kostar runt 100 000. För att också poängtera att deras pengar inte är intjänade av dem själva. De har fått dem gratis av oss - Svenska folket som arbetar & skattar.



Jadu, ska man nu peka ut någon så är det väl Kungafamiljen, männen & kvinnorna som lever på bidrag & köper onödiga lyxgrejer istället för att göra något bra utav dem. Men neeeej kungafamiljen är "så bra" & representerar Sverige.. blah blah.. haha

2010-03-16 @ 17:12:51
URL: http://aayla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0