Distansrekord och löparmotivation!

Nu har jag lekt söderböna ett par dagar och hängt i stan. Underbara vänner, massa jobb och plugg på det till trots så har jag lyckats träna riktigt bra.

Igår slog jag mitt egna personliga rekord med råge: jag sprang över 12 kilometer!

Jag joggade till gymmet (SATS Södra Station), bara 500 meter, och tränade överkropp. Sedan var det så himla fint väder att jag kände för en liten runda. Satte av ned mot Tantolunden och kände mig rätt pepp. Sprang långsamt för en gångs skull (okej då, jag är inte så snabb annars heller men men) och tog sikte mot Eriksdalsbadet. Sedan rullade det bara på. Rätt var det var låg både Skanstull och Thaibåten bakom mig, bajsverket (ähum, reningsverket) passerades och plötsligt var jag halvvägs upp för backen till Fåfängan. Lite halv terränglöpning ned för berget senare och jag följde Stadsgårdskajen. Förbi Slussen och längs med Södermälarstrand. Blåsor och ont i knäna... Fast jag fortsatte och ta mig tusan- där var ju Hornstull och Tanto igen. Ett helt varv runt Södermalm blev det plus sträckan från gymmet! Men hur töntigt är det inte när motivationen som spinner i huvudet på mig är "spring hela vägen runt Södermalm nu- då kan jag statusuppdatera det på Facebook". Höhö.

Då måste man ju få skryta lite, eller hur? Jag som springer 30 minuter i vanliga fall. Nu känns det som om det inte finns några gränser längre. Jag ska fan springa två mil innan hösten kommer! Men idag vilar jag... blåsorna måste bort först...

Jag tar färjan till Gotland imorn vid 11. Familjen, men inte syrran, hänger med som fanclub. Kan jag behöva med tanke på att nån form av press ska närvara och jag ska intervjuas. Hm. Hur som helst är det grymt kul eftersom jag nu helt klart kommer flytta till Paris nästa vår!

Nått annat som var ashäftigt var att jag på kursen i Holland fick besöka Greenpeace kontor och sedan deras skepp Sirius! Så inspirerande! Någon gång ska jag arbeta för dem eller vara volontär på något av deras fartyg under en aktion!



Tack för alla kommentarer, ska verkligen försöka svara er allihop men jag är rätt stressad nu så ni får verkligen ursäkta att det kommer dröja tills på måndag! Då kommer bra svar på frågor om Thailand o så! Men du Nilla, boka din biljett! Jag kan skriva en ordentlig motivation sen =)

Måste bara säga att jag är så sjukt lycklig just nu och jag önskar verkligen att alla ni där ute också är det! Jag känner mig lika bubblig som låten Fireflies av Owl City- så ta och lyssna på den!

Kommentarer
Postat av: Ferferi

Haha det där med statusuppdateringen var roligt. Jag brukar tänka så fast om bloggen :) Nu blev jag sugen på att adda dig på FB för att se om du verkligen uppdaterade din status med det eller inte? Kul med Paris, då kanske vi ses!

2010-06-03 @ 22:58:19
URL: http://blogg.veckorevyn.com/ferferi/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0