Att sätta igång...

Ibland är det verkligen svårt att komma igång med plugget! Det är ju roligare att googla på universitet i London, hehe. Fast om jag inte sätter fart med tentan nu så kommer jag inte ha en chans att komma in på en universitet i England alls, haha. Det är verkligen mycket jag skulle vilja läsa. Jag kommer plugga tills jag blir gammal!

Bästa tipset är helt klart att ta en paus efter gymnasiet och resa, jobba och sedan komma fram till vad man vill studera!

Önskelistan på möjliga ämnen och så vidare blir allt längre:
* Läsa franska i Paris
* Samhällsgeografi C + D
* Media och kommunikation eller Journalistik (kom ju in på första året på JMK men tackade nej...)
* Projektledning
* Fredsarbete/utveckling eller konfliktvetenskap, Göteborg har bra sådana utbildningar
* Indologi plus hindi/ urdu
* Samhällsvetenskap i någon form i England- London/Oxford/Cambridge
* USA- lockar pluggmässigt, inte landsmässigt. Brown, Yale, Harvard...


DAGS ATT BYTA UT DET HÄR:


MOT DETTA ISTÄLLET KANSKE:


Men, håll med om att det är en motiverande tanke! Hela världen ligger öppen, det är bara att välja, vraka och söka stipendier eftersom det inte är gratis att plugga i många andra länder...

Kommentarer
Postat av: Lisa

Visst är det underbart att hela världen ligger öppen? Jag älskar att se det sa! Vore ju superkul om du kunde ta dig till Paris i höst.



Pa tisdag flyger vi till Vietnam. Planet gar ner i Bangkok och släpper av passagerare, men det blir ingen tid för oss att komma in till stan tyvärr.



Kram Lisa

2010-03-26 @ 10:35:15
URL: http://parislisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0