Burkmat

Är det inte komiskt? Precis när jag läst Karins inlägg om anonyma kommentarer får jag en sur en själv! Måste säga att det är märkligt när folk inte kan stå för sina åsikter... hur som helst. Vi ska käka pasta nu, börjar uppenbarligen få cravings efter sån mat vi äter hemma. Svampsås på burk blir det till. Sånt man brukar ha i båten hemma typ...

Till läsarfrågan:
Känns det inte osmakligt att sitta på starbucks och kasta bort stora pengar med thailändska mått mätt. Det finns billigare alternativ. When i Rome...

Jag funderar själv över detta faktiskt. Vi kan säga så här: jag har kommit fram till att 90 baht (typ 20 spänn) för en kaffe är värt det för ett antal timmar i AC. Där kan jag få mycket tentaplugg gjort så jag tycker det är värt det. Sedan har jag under pluggtiden här hängt mest på Duang Champa och andra ställen. Problemet är att nu under den varmaste perioden är jag för klen för att klara av att plugga i 35 graders värme. Förhoppningsvis kan jag som färdigutbildad ta en position från vilken jag kan arbeta för en jämställd värld utan social/ ekonomisk exkludering! Jag gör mitt bästa för att förbättra världen- gör du det?

Tack för påminnelsen hur som helst! Det är alltid viktigt att tänka kritiskt och reflektera över sitt beteende =)


Kommentarer
Postat av: Henrik

Du säger att du själv funderat på frågan, liksom jag själv gjort på samma kritiska sätt. Jag menar inte att vara sur utan har bara en butter framton av naturen. Tack för svaret, jag tycker det var skitbra.

2010-03-26 @ 12:10:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0