Jag är helt förstörd!

Har sovit lite sådär, igen, på grund av värmen. Känner mig förstörd. Dock skönt att kunna börja måndagen med sovmorron till 9 om man känner för det!

Nu är det verkligen nedräkning tills vi lämnar Chiang Mai! På torsdag blir det så vi ska se om vi kan kirra biljetter idag. Ärligt talat är jag inte så sugen på att fira nyåret här så vi kanske åker tillbaka till Bangkok direkt. Här i Chiang Mai är festligheterna som bäst visserligen men vi har redan vart med om ett firande i norra Thailand och Laos för 2 år sen.

Det är alltså thainyår dagarna kring den 14 april och det hela går ut på ett vattenkrig på över en vecka. Helt galet och man blir dyngsur! Det spelar ingen roll om du åker moppe, cyklar, går eller inte vill vara med, hehe. Vi hade bästa tiden i Laos när vi åkte runt med lokala ungdomar på en liten lastbil och dränkte alla som kom i vår väg. Fast i år är jag inte lika sugen...

På tal om vatten: här är Chiang Mai från en av sina bättre sidor. Detta är vallgraven runt Old Town, synd bara att de mest trafikerade vägarna går på båda sidor...




Foton: Wilda Nilsson


Kommentarer
Postat av: Annika

Kommer du till Bkk redan denna veckan? Är du intresserad av att hänga me' till stickscafet isf. är denna torsdagen den sista på ett tag. hör av dig så jag vet.

2010-03-29 @ 05:27:37
URL: http://50ibkk.blogspot.com
Postat av: Christine

Vad kul, det får du göra ja :-)



Usch det är inte kul att inte kunna sova när det är för varmt. Sådär var det i somras här med!

2010-03-29 @ 10:48:23
URL: http://christineiparis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0