Vad läser du? Tipsa mig!

Det finns verkligen grymt mycket bra böcker där ute. Jag måste såklart läsa alla av Salman Rushdie, pinsamt nog har jag "bara" läst Shalimar the Clown som var underbar! Den beskriver situationen i norra Indien (Kashmir) och konflikten med Pakistan och även de interna konflikterna. Det är inte en faktabok (vilket ni säkert vet!) utan en roman med en verklig bakgrund till storyn. Läs!

Frågan är nu: vad läser du? Eller vilken bok är din absoluta favorit? Vad ser du fram emot att läsa? Tell me!

Här är en bok som står högt upp på min önskelista! Ska se till att köpa den när jag kommer hem igen.
Järnfjäril- en bok om Aung San Suu Kyi av Chee Soon Juan (2006).


Läs SILC:s kommentar om boken här! Köp boken Järnfjäril här!

Kommentarer
Postat av: Freedomtravel

Boken om Aung San Suu Kyi låter intressant! Jag tycker om att läsa biografier och böcker som utspelar sig i andra länder, även om vanliga människors liv. Kanske framför allt sånt som "hänt på riktigt", men även uppdiktade historier i verkliga miljöer. Det är spännande, intressant och ger lite perspektiv på tillvaron. Att läsa flera böcker från samma land kan man dessutom få flera perspektiv och berättelser från samma händelser. Här är t.ex. fem böcker som utspelar sig i Kina, under lite olika tidsepoker, lätta att ta till sig och spännande, som tillsammans ger en intressant bild av Kina:



http://www.freedomtravel.se/2009/10/resa-med-bocker-kina/

2010-03-22 @ 07:17:42
URL: http://www.freedomtravel.se
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

jag läser

chiclit så som MArian Keyes och Sophie Kinsella

svenska kriminaldeckare så som Jonas Moström. Leif GW prsson och Lars Bill Lundholm

Biografier om t ex marilyn monroe kennedy abba prinsessan diana jackie o marilyn manson The Dirt

klassiker som Illiaden Brott och Straff Dantes Inferno

2010-03-22 @ 11:05:07
URL: http://pyttis.blogg.se/
Postat av: Ferferi

Åh just nu läser jag bara Det av Stephen King för att ha något som får mig att somna på kvällarna. Kan inte somna utan att läsa och på Svenska Kyrkan hade de en massa böcker för en femma så jag tog den fetaste så den höll länge. Fråga mig dock inte varför jag valde en skräckbok som godnattbok men det fyller sitt syfte i alla fall så jag är glad!

2010-03-22 @ 19:52:55
URL: http://cheriferferi.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0