När man är bitter på Thailand...

... funkar det bra att skriva en krönika för DN. Måste säga att jag är böjd att hålla med, särskilt när det kommer till de södra delarna av detta land. Läs den här men, givetvis drar krönikan ut allt hur långt som helst och uppmärksammar inte faktumet att även asiater köper sex (förmodligen mer än västerlänningar egentligen).

Sedan måste jag slänga in en kommentar från en thaipolare (tjej) som säger ungefär: varför knulla gratis när man kan få cash för det?

Det känns inte som ett steg mot jämlikhet, snarare som en anpassningsstrategi i ett patriarkalt samhälle.

Som en extra sidopoäng måste jag bara tillägga att krönikan framställer thaitjejer på ett väldigt stereotypt sätt...

Vad tycker ni om det hela?

UP- DATE: Ska ta och förtydliga lite eftersom jag fick denna kommentar: klart thailändare också köper sex men vad har det med saken att göra, gör det sexhandel ok menar du? (Anonymt såklart)

Jag trodde inte jag skulle behöva klargöra detta men såklart är det inte okej! Jag vill bara belysa något som många inte uppmärksammar. Det är inte enbart västerländska äldre män som köper. Att thais/kineser/japaner gör det rättfärdigar såklart inte västerlänningar, det är väl givet? Men man borde plocka upp allt till bordet innan man hugger in på en debatt tycker jag!


Kanin på en taxi i Bangkok...

Kommentarer
Postat av: Stella

Det som står i krönikan sker ju även i verkligheten, men jag tycker tycker att Ulrika generaliserar grovt.



Precis som jag kommenterade på dn:s hemsida:

''Skulle min thailändska mormor vistas på Stureplan sex månader, så tror jag inte att hon heller skulle ha något hopp kvar för mänskligheten.'' Är hela Stureplan Sverige? Absolut inte.



Det är så lätt att peka på fel i andras länder.

2010-03-28 @ 13:38:30
Postat av: Anonym

klart thailändare också köper sex men vad har det med saken att göra, gör det sexhandel ok menar du?

2010-03-29 @ 16:18:34
Postat av: Anonym

Hej! Du tar fina bilder, du skriver bra, du tänker nästan som ja.

Det är synd att du skall ta dig till Paris, jag gillar alla tips du ger och jag reser bara till Thailand. Hasse

2010-04-11 @ 15:41:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0