Sista kvällen i Chiang Mai

Sista kvällen är således kommen. Väldigt trist. Fast samtigt kul- jag börjar bli rastlös så det ska bli grymt att få röra på sig igen! Vi har skickat hem en stor låda idag, druckit en sista kaffe på Starbucks, sagt hej då till Sabuy...

Inte mycket kvar att göra förutom en kvällsfika med té och mackor plus lite frilansjobb!

Jag undrar hur rörigt det kommer vara i Bangkok egentligen. 2008, när flygplatsen ockuperades, var det ordentligt rörigt men ärligt talat såg jag inget av det själv. Hörde smällar på nätterna "bara". Men, jag gick såklart inte till regeringsbyggnaderna eller letade folkmassor. Rak berättade att en bomb smällde av här i Chiang Mai i förrgår men att det tystades ned. Hon fick höra det från en kompis som är polis. Det var i en telefonkiosk på Tha Phae Road enligt henne. Ingen skadades, bara telefonkiosken.

Thailand är sjukligt korrupt och bakom alla smile gömmer sig mycket som turister inte ser... Något vi ser däremot är att så gott som alla Tuk tuk/ Sangtheow förare är röda supporters. De röda har dessutom en "kampanjbas" inne i Old Town nära Ratchadamnoen Road.


Foto: Wilda Nilsson

Kommentarer
Postat av: Linda - ndaiL

ja, dom har mycket fint där :D

2010-03-31 @ 17:19:16
URL: http://ndail.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0