Vårt nya place i Chiang Mai

Vi har som sagt flyttat in! Woho! Igår då men vi fick inte internet förrän idag. Lägenheten, eller studion då, är ganska liten men smart planerad och superfräsch. Kolla själva på bilderna!


Vi har en TV. Det var länge sedan... Aljazeera heter nyhetskanalen vi kollar på! Har inte CNN eller BBC men de är ändå så otroligt amerikanska i sitt sätt att rapportera (konstigt nog, hehe) så det är skönt med omväxling!


Sover gott gör vi också! Skönt med lite förvaringsutrymme dessutom. Det är jobbigt att bo i en ryggsäck när man pluggar vilket var hur vi levde på Sabuy.


Jag älskar "bar-köket"! Höga barstolar är toppen både för frukost och för plugg. Finns en anledning att mitt skrivbord hemma är ett gigantiskt "arkitekt"- skrivbord på höga ben!


Fotöljer i hörnet och gigantiska fönster bakom!


Balkong har vi också men uppenbarligen slitna möbler... ska få ny stol imorn tror jag.

Jag orkar inte visa pics på skithuset... ;)

Nu ska vi lyxa med oliver från Carrefour, film och annat sånt där "hemma- kvälls" grejs!


Kommentarer
Postat av: Karin i Nice

Ledsen för sent svar!



Haha, när det gäller franskan så går det sakta men säkert framåt! Men det gäller att man pratar så mycket man bara kan när man är ute, och det kan vara svårt ibland.



Jaa du, anledningen till att jag valde Nice. Jag var där i högstadiet och blev kär i staden. Hade så otroligt bra minnen därifrån. Men anledningen var framförallt att jag hittade ett bra paket med både en skola som verkade bra, plus boendet. Det var nog alla de små detaljerna som gjorde att jag kände att jag ville bo här. Till exempel ville jag ha eget badrum osv, så det gäller att allt sånt där stämmer.



Funderade på montpellier först men flygbiljetterna dit är svindyra och då skulle inte vänner och familj kunna hälsa på lika enkelt, vilket vore trist. Så det var också en anledning till att jag valde Nice!



Som sagt var det många små detaljer som gjorde att jag till slut bestämde mig för denna skola och stad!

2010-03-02 @ 18:27:24
URL: http://softcotton.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0