Vi fiskar långt från turisterna...

På en restaurang lite lagom obskyrt belägen längs motorvägen ut från Chiang Mai finns stans bästa fiskrestaurang om jag får bestämma. En hel fisk kostar 99 baht- alltså inte ens 30 kronor. Du kan få den grillad, friterad, stekt eller serverad ångad i härlig vitlök och chili över eld. Stället har inte ens ett namn på engelska. Att beställa kan ta lite tid om man inte pratar thai, hehe. Till fisken får man stark sås och diverse blad/ örter som man smular ned över fisken på sin tallrik.

Bäst är att gå dit ett sällskap och beställa in en par fiskar att dela på. Sist tog vi en grillad, en stekt med örter, en friterad med vitlök och peppar och en ångad i himmlesk vitlök/chili/lime spad. Grymt!

Fisk är inte trist! Fy skäms på svenska skolor som bidragit till fiskhatet bland kidsen!

Vad tycker du om fisk?









Foto:Wilda Nilsson

Kommentarer
Postat av: Linnea

Åh det där ser verkligen underbart gott ut! Jag gillade inte fisk speciellt mycket förut men på senare tid har jag "kommit på" att det kan vara hur gott som helst :) Men det känns som att fisken på de svenska restaurangerna inte på långa vägar är så god som den som du har på fotona smarriga bilder

2010-03-23 @ 07:13:47
Postat av: Annika

Nu jag har läst&blippat och skulle kunna sitta med din blogg hur länge som helst....Otroliga reseberättelser, lättförstålig information,bra länkar och helt fantastiska foton.

Annika

2010-03-23 @ 12:28:04
URL: http://www.50ibkk.blogspot.com
Postat av: Ferferi

Ah men gud det där ser ju delikat ut! Jag älskar verkligen fisk så aoch vad gott!!! Du jag kan fortfarande inte kommentera på de två senaste inläggen... skumt.



SV:

Hehe tack ska du ha! Jag har en massa på lager också så vänta med utskriften av Paris-guiden. :P

Men vet inte om allt kanske faller alla i smaken så klart. Mot slutet av min 'staying' här i Paris tänkte jag att jag eventuellt kan göra en topplista. Vad tror du om det?

2010-03-24 @ 00:38:04
URL: http://cheriferferi.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0