1 maj- ska du demonstrera?

I Sverige kommer många demonstrera idag men i ärlighetens namn är jag lite "mätt" på demonstrationer just nu. Sedan känner jag mig inte nog insatt i exakt vad jag skulle demonstrera för. Klart är att Stockholms gator kommer fyllas av "rödskjortor", hehe.

Sorgligt nog tycks rödskjortorna i Bangkok ta till allt mer desperata metoder, som exempelvis stormningen av sjukhuset Chualongkorn Hospital under torsdagskvällen. Läs mer om det här.


Foto: Wilda Nilsson

Jag hoppas verkligen ni som ska ut på Sveriges gator får ut era åsikter och såklart att ingen skadas. Nog ska vi kunna demonstrera i lugn och ordning, va?

Kommentarer
Postat av: Ferferi

Jag brukade demonstrera varje år när jag bodde i Göteborg. För det iranska folkets frihet och för demokrati i Iran. Men för första gången någonsin blir det en 1a maj utan demonstrationer. Vet inte hur traditionen ser ut här i Paris riktigt om jag ska vara ärlig.

2010-05-01 @ 14:24:50
URL: http://blogg.veckorevyn.com/ferferi/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0