Att göra Stockholm

Idag har jag gjort Stockholm. Typ. Åtminstånde lallat runt på Östermalm (av alla jävla ställen) och "picknickat" i goda vänners (okej en god väns) lag. Vi tänkte såklart handla på ICA i Fältöversten eftersom man då borde få lite coolare matkassar. Sådana det står typ Östermalm på. Det vore ju nått att flåda runt med ute i hoodsen. Så att man visar att man egentligen inte hör hemma där.

Tyvärr sket det sig eftersom ICA sög och Sabis stängde på grund av strömavbrott. Hur Nepal är inte det på en skala? Istället tog vi oss över Karlaplan till den där slitna mini ICA:n på hörnet. Ett paket mackor och en mjukosttub. Nej. Jag hör nog inte hemma på Östermalm ändå.

Dessutom var det fullt med snorungar som hällde sandlådesand i fontänen och föräldrarna råkade såklart titta bort. Igen. Och igen. Och igen.

Mer strosande och en förträfflig kommualresa senare (ja, den var bra Göthe! Ta du din moppe och stoppa... osv osv) hamnade jag hos mor och far. Där fixade jag middag i form av aktivistisk veggo- bönröra med broccoli. Dessutom har jag äntligen håvat in ett ex av Simone de Beauvoir's Det Andra Könet vilket verkligen var på tiden! Fyndpris var det också, jag menar 149 kronor för 1 000 sidor litteraturhistoria är ju inte helt fel.

Tillbaks till huFvudstaden igen och nu kraschlandning i korridoren. Alltså inne på rummet. Måste nästan hålla mig vaken länge med kaffe och plugga nu istället för imornbitti. För det är så studenter gör. Har jag hört.


Foto: Wilda Nilsson - I söndags, missade helt att rapportera om de meningslösheter man demonstrerar om i Stockholm. Hata gnaget- seriöst. Kan inte ni småskitar ägna er åt något viktigt istället?

Och alla parkvaktspoliser som tydligen häller ut fin dricka för folk bör ju hålla ögonen öppna imorn, för jag har hört att Störgårdsgänget kommer göra staden osäker =)

Kommentarer
Postat av: Ferferi

Haha, Wilda allting är relativt I guess. Förstår din frustrstion dock, även om jag inte vet vad Gnaget är :)

2010-05-07 @ 00:21:04
URL: http://blogg.veckorevyn.com/ferferi/
Postat av: Karin

på sabis handlar ju jag jämt.. bor ju typ där:D

2010-05-07 @ 09:59:34
URL: http://karinolofsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0