Cribs and trips

Vi åkte som sagt den 20e från Stockholm. Smidigt med tåg till Köpenhamn och sen byte till City Night Line mot Amsterdam. Schysst tåg men väldigt korta bäddar, inte ens 1, 80. Eftersom jag är en sådan svensk viking fick jag ligga dubbelvikt. Damn. Kom fram till the drug and sex capital of Europe (ja, Eurotrip- citat, givetvis!) och slängde in väskan i ett cloakroom (haha, Chris?). Mycket promenerande senare hade vi sett stora delar av pyttelilla Amsterdam.

Avslutade med att sväva på diverse ångor som sällskapen bredvid oss i Vondelpark släppte från sig. In till flygplatsen således och mötte upp gruppen. Nu är vi en riktig mix med coola katter från Bulgarien, Moldavien, Lettland och Österrike och snubbar från Ryssland, Malta, Portugal, Holland, Azerbadjan och Turkiet. Och fler länder. Grymt som fan!

Vi har åkt upp till lilla Bant. Vi är mitt i ingenstans på en soft kursgård typ. Senare kommer vi åka tillbaka till Amsterdam igen.

Kursen då? Jo, vi kommer lära oss mer om sociala medier och hur dessa kan användas för att projekt ska få genomslag. Peppen är på topp!

Här kommer en bild på vårt crib:




Och stipendiumet? Jag är superglad eftersom det innebär att jag kommer flytta till Paris och läsa franska! 30 000 kr får jag =) Hett tips för plugg utomlands är att söka stipendium- jag skriver en guide till hur man ansöker om stipendium sen!

Vi hörs sen, nu ska jag lära mig otrevligheter på italienska. Checka min facebook senare ;)

Kommentarer
Postat av: Louise

Det ser mysigt ut! Intressant med stipendiebiten, jag har funderat på det men är kanske lite lat?! och tänker "det går ändå inte till mig..."



Har du stöd hemifrån för alla projekt du drar iväg på? Jag funderar ju på att faktiskt göra slag i saken och plugga från Thailand om jag kommer in på distanskurserna jag sökt.



MEN nu ska jag ta en kort sju dagars semester (charter) i Tunisien och min släkt blir som tokig! Eller ja, mest farmor och mormor. Det är oansvarigt och oigenomtänkt att åka bort etc - kan bara tänka mig vad de skulle säga om Thailand då de helst tycker att jag ska bo på samma ställe och jobba inom vården i resten av mitt liv!



Många i min släkt förstår sig inte på det här med mina resor och drömmar. Har även vänner som är sådana. Det är orealistiskt, dumheter etc - en vettig människa stannar i Sverige och jobbar eller går och läser som vanligt på uni.



Självklart kommer jag följa mitt hjärta, för ingen annan kan leva mitt liv åt mig MEN det är väldigt väldigt jobbigt när man inte har stöd från de människor som står en nära... Då tappar jag lite tron och tilliten på mig själv och ifrågasätter min förmåga.



Hur som helst är jag inte intresserad av att bara drömma och inte uppleva drömmarna. Så jag brukar tänka på dig, du bevisar ju att det faktiskt inte är orealistiskt att kombinera resande med studier och att man kan göra det man brinner för!



Sen vet man ju aldrig i förväg om det kommer bli så bra som man vill eller hur det ska sluts, MEN jag antar att det är bättr att ge det ett försök än att vara bitter i resten av sitt liv för att jag inte tog mina chanser och utnyttjade tillfället.



Lycka till i Holland! Kram.

2010-05-27 @ 01:20:24
URL: http://thailandssol.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0