Fish Spa i Thailand

Något som blivit superpoppis det senaste året i Thailand, för turister mestadels, är fish spa! Med andra ord ett akvarium med massa små fiskar som äter av dina fötter när du stoppat ned dem... De äter alltså död hur och det blir som en biologisk peeling!

Du hittar sådana "SPA:n" överallt. På Khao San, i köpcentrumen eller som avdelningar på riktiga spa:n. Jag testade faktiskt inte eftersom jag gjorde en tatuering nere på benet. Inget fiskarna skulle få tugga på tänkte jag...

Däremot har jag dykt på Borneo där en viss sorts "kräfta" lever av att äta död hud från andra sjövarelser och de gav sig på mina fingrar. Funkade prima så jag tror på fiskgrejen också. Lär kittlas dock! Hehe.


Foto: Wilda Nilsson

Kommentarer
Postat av: Ferferi

Det där är något jag verkligen velat testa. Mata fiskar och bli len och fin samtidigt, bättre kan det inte bli! Vad kul med tattoon, får vi se? :)

2010-05-03 @ 17:53:17
URL: http://blogg.veckorevyn.com/ferferi/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0