Funderingar från rulltrappan

Skönast med Stockholm är att träffa alla polers igen. Helt klart. Nu ska de verkas av på löpande band men känn er inte som produkter för det. Eller det kanske ni ska, jag är ju en lojal konsument som köper massor av samma om jag gillar nått så =)

Camelot får fan pallra sig till hufvudstaden bara!

I alla fall. Stan idag. Äntligen! Vackert var det men fy satan vad kallt. Vad är grejen med 9 grader i maj? Jag vaggades in i falsk säkerthet och lullade ut i mina nya tygpjucks. Isande vindar, frost och snöhögar... eller nä, inte så. Men nästan. Jag måste säga att det jag uppskattar mest är den otroliga variation på folk som hänger i stan under fina söndagar! Jag gillar er allihop, jag gillar att titta på er.

Slackers, wannabe's, hipsters och mediafolk (jag känner igen er på de färgglada chinosen). Skatare, rockers, nördar och småtjejer med alldeles för tuperat hår kombinerat med mjukisbyxor. De ryska turisterna och de förvirrade lantisarna. Snubbarna som spelade didgeridoo (?) utanför Rosenbad. Alla ni som har skinnjackor precis som jag och alla tanter i vinterjacka. Hon som var trevlig på Åhlens. Reggaesnubbar, fulla gubbar. Okej, vi släpper nu innan jag börjar rimma eller tror att jag kan skriva prosa på riktigt.

Mångfalden av folk har jag saknat. Säga vad man vill om Bangkok men i ärlighetens namn är skillnaderna inte lika stora där. Och i Stockholm är folk så förbannat snygga! Det är sanslöst!



Dessutom är det så skönt att inte sticka ut. Alla vet såklart att jag (och alla) vill sticka ut men inte "sticka ut". Inget mer "you are elephant size" för mig! Skål på den!

Btw, jag plåtade snygga Dani och Nicole. Kika in senare för resultatet!

Kommentarer
Postat av: aww

tyvärr så blev du itne en av dom fem.



kram

2010-05-02 @ 19:29:38
URL: http://amandawahlgren.blogg.se/
Postat av: Ingrid

älskar din header :) du som fotat?

2010-05-02 @ 19:30:07
URL: http://lillsiz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0